Online bestellingen in tijden van coronacrisis

Online bestellingen coronacrisis

Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

U kunt er niet omheen, de coronacrisis heeft ons allemaal erg zwaar in zijn greep. Iedereen voelt een enorme impact op zijn of haar dagelijks leven. Een wandeling maken, inkopen doen in de supermarkt of gelijk welke dagelijkse handeling vergt plots een hele hoop voorbereiding. De kans dat u momenteel technisch werkloos bent, van thuis uit aan het werk bent of als zelfstandige misschien uw zaak volledig hebt moeten sluiten is zeer groot. Online bestellingen aanbieden kan hierin voor een aantal ondernemingen weliswaar een oplossing bieden.

Creatief uit de hoek komen

Voor diegenen met kinderen kan dit het moment zijn om meer tijd door te brengen met hun familie, maar voor zelfstandige ondernemers betekent deze situatie veelal een financiële ramp. Sommige zelfstandigen zie je dan weer zeer creatief uit de hoek komen door alsnog door te gaan met de verkoop van hun producten. Dit doen ze dan ofwel via online bestellingen en levering van de producten, of ze bieden hun klanten de mogelijkheid om online te bestellen waarna deze hun bestelling kunnen afhalen in de winkel.

Alternatieve manieren

Wereldwijde crisissituaties zoals we deze nu ervaren met Covid-19 zijn vrijwel voor iedereen ongekend, maar dwingen ons om anders te gaan leven, te werken en ook alternatieve manieren te zoeken om een zaak draaiende te houden. Vandaar dat we ook net nu deze creatieve oplossingen massaal voorbij zien komen.

Online bestellingen coronacrisis 3

Online verkoop

Veelal wordt er via facebook of telefoon de mogelijkheid geboden om een bestelling door te geven of een product aan te kopen. Jammer is dat ondernemers zich eigenlijk reeds geruime tijd hadden kunnen focussen op deze online verkoop. Nu worden ze overstelpt door berichten via Facebook Messenger, Whatsapp, telefonisch contact,… waardoor het een extra opdracht wordt om alle bestellingen in goede banen te leiden. Online betalen blijft daarnaast ook een knelpunt, terwijl het nu aangeraden is om geen cash meer te aanvaarden, vanwege de verspreiding van het virus.

Daarnaast valt het ook op dat België achterloopt op de beschikbaarheid van webshops. Hoeveel keer is het u niet voorgevallen dat u zoekt naar een product in Google en een hele lijst zoekresultaten te zien krijgt met Nederlandse websites (.nl) of Nederlandse bedrijven die werken met een .be domein? Een gemiste kans voor de Belgische ondernemer, niet waar?

Eigen webshop

Een eigen webshop biedt hierin alle oplossingen. Alle producten of diensten kunnen rechtstreeks online worden aangekocht door uw klanten, waarna de bestellingen via een overzichtelijk dashboard en via e-mail binnenkomen. Voor online betalingen kan gekozen worden om oa. Bancontact aan te bieden, wat voor de meeste online shoppers een handig betaalmiddel is. Prijzen aanpassen en bestellingen opvolgen was nog nooit zo makkelijk.

Zaken blijven doen in deze moeilijke tijden

Manillion Enterprise wil iedereen met een zaak graag online krijgen! Heeft u interesse om uw eigen webshop te laten bouwen? Kom dan snel in contact met ons en dan gaan we spoedig aan de slag, zodat u alsnog zaken kunt blijven doen in deze moeilijke tijden.

#samentegencorona #beatcovid19

Online bestellingen coronacrisis 5

Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email