7 tips om uw bedrijf online te laten groeien

7 tips om uw bedrijf online te laten groeien header
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Wilt u uw bedrijf laten groeien zonder veel geld uit te geven? Zeker als starter of klein bedrijf kan u het zich niet veroorloven om veel geld te spenderen. Daarom geven wij in dit artikel 7 tips om uw bedrijf online te laten groeien met een beperkt budget.

  1. Kies een functionele website met een simpele layout

Veel mensen denken dat een simpele layout of een basic website hen geen klanten zal opleveren. Dat is uiteraard niet waar, omdat in de eerste plaats de funtionaliteit van de website van belang is. Een functionele website wil zeggen dat uw bezoekers gemakkelijk kunnen terugvinden wat ze zoeken, zonder eerst doorheen de hele website hoeven te klikken.

Het is inderdaad ook zo dat een website met uitgebreide functionaliteit en kenmerken duurder is dan een basis website. Wanneer uw bedrijf groeit en hier meer nood aan heeft kan u er natuurlijk voor kiezen om uw website uit te breiden. Uiteraard bekijken wij samen met u wat de beste keuze is om met uw website te starten en de kosten zo laag mogelijk te houden.

  1. Maak het uw bezoekers makkelijk om u te contacteren

Een website zonder contactgegevens is vrij nutteloos, omdat uw (potentiële) klanten u via de telefoon of email snel willen kunnen contacteren. Met een contactformulier op uw website kunnen klanten nog sneller contact opnemen met u, omdat ze u rechtstreeks vanaf uw website kunnen contacteren.

Wij voorzien elke website standaard van een contactformulier, waarbij alle berichten naar het door u gewenste emailadres worden doorgestuurd.

  1. Maak vanaf dag 1 een mailinglist aan

Bezoekers of potentiële klanten die uw website verlaten, komen misschien helemaal nooit meer terug. Vandaar is het aangewezen dat ze hun gegevens kunnen invoeren, zodat u hen later via email of telefonisch kunt contacteren. Dit noemt men emailmarketing. Indien gewenst helpen wij u hiermee graag verder.

  1. SEO voor meer organisch zoekverkeer van zoekmachines

Zoekmachines zoals bv. Google zijn de grootste bron van verkeer voor de meeste websites. U kan uw website optimaliseren zodoende dat deze makkelijker gevonden wordt wanneer iemand zoekt naar producten of diensten die u aanbiedt. Dit noemt men SEO of Search Engine Optimization, waarbij u bepaalde technieken en regels dient te volgen om hoger in de zoekresultaten terecht te komen.

Uw content zoals beelden en teksten worden daarop afgestemd. De basis hiervoor bestaat bijvoorbeeld uit het optimaliseren van uw titels, meta beschrijving (het stukje tekst wat u te zien krijgt in de Google zoekresultaten), gebruik van H1 titel tags (en verderop ook H2, H3,…) en uiteraard ook het gebruik van zoekwoorden of keywords en zelfs long-tail keywords voor uw SEO. Natuurlijk dient u waardevolle content aan te bieden om hoog te scoren. En zo komen we terecht bij tip nummer 5.

  1. Maak gebruik van een content marketing strategie

Content marketing is een strategie waarbij u waardevolle en nuttige informatie (of content) deelt waarmee u een doelpubliek kan opbouwen. Hierdoor krijgt u ook meer doelgericht zoekverkeer van zoekmachines zonder hoge kosten.

De handigste manier om hiermee aan de slag te gaan is het aanmaken van een blog. Op deze blog gaat u dan artikels schrijven die nuttig zijn voor uw doelgroep. Deze zullen dus ook keywords bevatten die uw doelgroep gaat gebruiken om te zoeken via Google.

Het is belangrijk om hiervoor een marketing kalender op te stellen, zodat u op regelmatige basis nieuwe artikels gaat publiceren. U kan onderwerpen kiezen die bv. seizoensgebonden zijn of betrekking hebben op bepaalde feestdagen.

  1. Gebruik social media om verkeer naar uw website te sturen

Social media-platforms hebben een publiek dat zeer betrokken is bij uw merk of bedrijf. Met het enorme publiek dat dagelijks op social media doorbrengt is het dan ook aangewezen om ook hierop uw blogposts te delen. Indien u dit wil bestaat er zelfs een mogelijkheid om dit automatisch te laten uitvoeren.

En ook hier weer kan u mensen aanzetten om zich in te schrijven op uw mailinglist, zodat u belangrijk nieuws, promoties,… rechtstreeks naar hun mailbox kan versturen.

  1. Optimaliseer de snelheid en prestaties van uw website

Studies tonen aan dat de menselijke aandachtsspanne over de jaren heen is gedaald tot slechts 7 seconden. Dit betekent dat u met uw website zeer weinig tijd hebt om bezoekers te tonen wat u te bieden heeft en vooral om hen te overtuigen om op uw website te blijven.

Ook werd aangetoond dat 1 seconde vertraging in de laadtijd van uw website kan resulteren in 7% verlies in conversie en daar bovenop minder pagina’s worden bezocht en zich een afname in klanttevredenheid voordoet.

Het is dan ook zonder enige twijfel van groot belang om de technische kant van uw website te optimaliseren om een zo kort mogelijke laadtijd te bekomen. Een grote boosdoener voor langere laadtijden is het gebruik van tal van overbodige plugins. Wij kijken dan ook graag samen met u om de beste functionaliteit aan te bieden aan uw bezoekers, zonder overbodige of zware plugins te gebruiken.

Daarnaast is de server waarop uw website gehost wordt ook van zeer groot belang. Wij bieden zelf snelle hosting aan met uitgebreide specificaties, die uw website snel laadt. U kunt uiteraard ook kiezen om zelf op zoek te gaan naar hosting, maar raden ten stelligste af om te kiezen voor zeer goedkope budget hosting diensten. Omdat deze meestal niet optimaal zijn ingesteld voor de gemiddelde zakelijke websites vlot te kunnen verwerken.

Meer vragen?

Heeft u nog meer vragen of wenst u meer informatie over bovenstaande tips? Aarzel dan zeker niet om met ons in contact te komen, wij helpen u met plezier verder.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Scroll naar top