10 redenen waarom uw bedrijf een website nodig heeft

10 redenen waarom uw bedrijf een website nodig heeft header

Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Als bedrijfsleider of zaakvoerder bent u toch geïnteresseerd in de groei van uw merk, of niet soms? Ontdek hieronder 10 redenen waarom uw bedrijf een website nodig heeft!

Tegenwoordig is het laten bouwen van een bedrijfswebsite of e-commerce webshop betaalbaarder dan ooit. Daarnaast is uw online winkel niet beperkt tot de openingstijden van uw fysieke winkel, en is het één van de beste manieren om gratis te adverteren.

Het bezitten van een (kleine) bedrijfswebsite gaat niet alleen over de verkoop van uw goederen en diensten, maar ook over het bieden van waardevolle informatie aan potentiële klanten. Terwijl uw concurrenten reeds volop online aanwezig zijn, is er echt geen excuus om het bouwen van een website voor uw eigen bedrijf uit te stellen. Of misschien is het zelfs tijd om uw website een make-over te geven met een hedendaags redesign.

Ben u nog steeds niet overtuigd hoe het bezitten van een website u zal helpen uw bedrijf te laten groeien? Hieronder vindt u 10 redenen waarom uw bedrijf een website nodig heeft:

  1. Uw klanten verwachten het gewoonweg

    Mocht dit de enige reden op de lijst zou zijn, zou dat reeds voldoende zijn. Denkt u er even over na; Zou u een bedrijf vertrouwen dat geen website heeft? Als u geen bedrijfswebsite heeft, kunnen de digitale (en ongeduldige) klanten van vandaag ongetwijfeld de gewenste informatie of producten bij uw concurrent terugvinden. Erg jammer, want die klanten bent u helaas kwijt.

  2. Het biedt sociaal bewijs

    Negentig procent van de consumenten beweert dat online beoordelingen hun beslissing om over te gaan tot een aankoop beïnvloeden. U kunt vertrouwen op Yelp, Google Business en andere recensiesites om beoordelingen voor uw merk onder te brengen. Maar u kunt 2 vliegen in 1 klap slaan door oa. klantbeoordelingen op uw eigen website weer te geven. Omdat potentiële kopers u reeds online zoeken, is het een goede manier om indruk te maken op deze doelgroep.

  3. U bepaalt zelf het verhaal

    Het klopt dat u niet kunt bepalen wat anderen over u zeggen op sociale mediakanalen. Maar u kunt de publieke meningen beïnvloeden door uw eigen verhaal te vertellen via een eigen bedrijfswebsite.
    Een bedrijfsblog helpt ondernemers hun boodschap, missie en persoonlijkheid sneller over te brengen aan hun doelgroep dan dat gedrukte advertenties of brochures dat kunnen. Bovendien maken iconen die linken naar Facebook, Twitter, Instagram en andere netwerkplatforms het delen van uw inhoud gemakkelijker voor uw bezoekers die leuk vinden wat ze zien. En dit alles volledig gratis!

  4. Meer waar voor uw geld

    Wanneer u een website laat bouwen, met een handig content management system (CMS), positioneert u uw bedrijf op een manier waarbij u duizenden potentiële klanten bereikt voor veel minder geld dan wanneer u traditionele brochures via de post zou versturen.

  5. U hebt geen uitgebreide technische vaardigheden of kennis van code programmeren nodig

    Omdat WordPress – het CMS dat wij gebruiken voor het bouwen van uw website – erg makkelijk aan te leren is kunt u content zoals teksten en foto’s zelf heel makkelijk aanpassen om uw website up-to-date te houden of een blog bij te houden. Bij het opleveren van uw website helpen wij u graag op weg om vertrouwd te geraken met WordPress. En uiteraard ook daarna kunt u steeds bij ons terecht voor verdere ondersteuning.

  6. Uw concurrenten hebben allemaal een bedrijfswebsite

    Consumenten beginnen hun koopreis meestal met onderzoek en aanbevelingen van collega’s, vrienden of familie en op sociale media.
    Studies tonen aan dat zodra een consument een idee heeft van wat hij of zij nodig heeft of wil, ze online op onderzoek uitgaan. 86 procent van hen geeft aan dat beoordelingen en gebruikservaringen van andere kopers een goede indicator zijn voor de kwaliteit van een product. Lees hierover meer in dit artikel >

  7. Uw online winkel is 24/7 geopend

    Niemand wil midden in de nacht nog klanten ontvangen in hun winkel, maar sommige mensen willen net dan graag winkelen. Het bezitten van een zakelijke website of e-commerce webshop betekent dat u altijd open bent en dus ook producten kunt verkopen – niet alleen tussen 9:00 en 17:00 uur.
    Een online winkel kan een enorme boost in uw verkoop betekenen, vooral wanneer u rekening houdt met extra klanten die niet afhankelijk zijn van hun locatie. Uw online aanwezigheid ondersteunt ook marketingcampagnes, klantenservice, bouwen van klantrelaties, merkherkenning en bijna elk ander onderdeel van uw inkomstenstroom.
    Door uw website te combineren met marketingtools, zoals e-mailmarketing, kunt u nieuwe klanten bereiken en wederkerende activiteiten genereren.

  8. U verschijnt in de zoekresultaten van Google

    Iets om over na te denken: zoals reeds in punt 6 aangegeven voert het overgrote deel van de consumenten online onderzoek uit voordat ze een aankoop doen. Dat betekent dat ze naar Google gaan en een of meer trefwoorden ingeven, zoals ‘computer laten herstellen’ of, als ze exact weten wat ze willen, ‘beste computer hersteldienst in Antwerpen’.
    Als u geen website voor uw bedrijf heeft, is de kans dat u in de resultaten van de zoekmachine (SERP) verschijnt, onbestaande. Maar wanneer u een site heeft, kunt u deze voor zoekmachines optimaliseren. Hierdoor nemen uw kansen om bovenaan de resultaten van Google te verschijnen toe en krijgt u meer zichtbaarheid bij potentiële klanten.
    Long-tail keywords (zoekwoord uit meer dan twee of drie woorden), metabeschrijvingen en titels zijn slechts enkele van de zaken die u op uw site kunt aanpassen om uw zoekmachineoptimalisatie (SEO) te verbeteren.
    Lees ook: ‘7 tips om uw bedrijf online te laten groeien’

  9. Maak een hulpcentrum aan voor uw personeel

    Naast het helpen van klanten, kan uw bedrijfswebsite ook uw eigen werknemers ten goede komen.
    Maak bv. een losstaande pagina (een pagina die nergens zichtbaar of gelinkt is op de site, zodat deze niet kan worden gevonden tenzij iemand de directe link heeft gekregen) met tutorial video’s, instructiemateriaal of zelfs interne formulieren. Dit kan dienen om uw team te helpen alles aan te leren wat ze nodig hebben om hun dagelijkse taken correct uit te voeren. Voeg aan deze pagina(‘s) een noindex meta tag toe, zodat deze ook niet opgenomen worden door zoekmachine’s als Google. Deze pagina’s dienen tenslotte enkel voor uw personeelsleden.

  10. Breng uw producten en diensten onder de aandacht.

    U hoeft uw producten en/of diensten niet enkel uit te lichten met prachtige afbeeldingen. U kunt bijvoorbeeld ook korte videos of pdf-documenten aanbieden aan uw klanten, zodat zij zeker bij u hun aankopen zullen doen. Zij hoeven tenslotte nergens anders naar deze informatie op zoek te gaan, omdat alles terug te vinden is op uw site.

    Heeft u hulp nodig bij het bouwen van een website voor uw bedrijf?

    Contacteer ons met al uw vragen omtrent onze webdesign diensten, of heeft u vragen over hoe u uw bedrijf kan laten groeien? Wij staan u graag te woord om samen met u op zoek te gaan naar de beste oplossingen voor uw winkel of bedrijf.

    Wilt u uw websitebeheer uitbesteden? Ook dit kan u aan ons overlaten!

Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Scroll naar top